Laat jouw stem horen
Als cliënt van de RIBW kun jij je stem laten horen. Je kunt onder andere meedenken en meebeslissen over het beleid van de organisatie. Dat kan via de medezeggenschap en inspraakbijeenkomsten. En dat is belangrijk, want ook jouw mening doet er toe.
Cliëntenraad
De Cliëntenraad komt op voor de belangen van alle cliënten. We denken mee, geven advies en
houden contact met onze achterban.
Wat mag de raad?
Adviesrecht
De raad mag advies geven voordat een besluit wordt genomen. Bijvoorbeeld over: fusies, samenwerkingen, verhuizingen of verbouwingen, de begroting en bij belangrijke wijzigingen in het aanbod van de begeleiding.
Instemmingsrecht
Soms mag een besluit door de Raad van Bestuur van de RIBW pas doorgaan als de Cliëntenraad instemming heeft gegeven. Dit geldt bij onderwerpen die cliënten direct raken, zoals nieuw of aangepast kwaliteitsbeleid, de medezeggenschapsregeling (afspraken over meedenken en meepraten) en andere regelingen voor cliënten.
Wat doet de raad nog meer?
De Cliëntenraad behartigt de belangen van alle RIBW cliënten en geeft gevraagd en ongevraagd advies.
Ook houdt hij contact met cliënten om wensen en behoeften te horen, en werkt hij samen met de raad in de wooncirkels bij het verzamelen van informatie en het geven van advies.
Recht op informatie
De raad heeft recht op duidelijke informatie van de organisatie: wat er speelt en wat er verandert.
Meer weten of meedoen?
Heeft u vragen over het werk van de Cliëntenraad of over onderwerpen met advies- of instemmingsrecht? Neem dan contact op met Irene Goorts, ondersteuner-coach van de Cliëntenraad.
E-mail: clientenraad@ribw-nr.nl
Ondersteuner Cliëntenraad: Irene Goorts
T: 06 10 63 93 39
E: i.goorts@ribw-nr.nl
Ervaringsverhalen
Jan woont beschermd en heeft zo altijd iemand in de buurt
Wil jij ook onze ondersteuning?
Kijk dan op de aanmeldpagina welke stappen je kan zetten.
Of neem contact met ons op als je vragen hebt.
Bijvoorbeeld over onze begeleiding naar herstel.