Servicedesk

Heb je een vraag over de RIBW, stel deze bij de Servicedesk en je hebt snel een antwoord. Hebben de collega’s van de Servicedesk het antwoord niet 1-2-3 paraat dan zetten zij jouw vraag door naar een collega die jou verder kan helpen. Je kunt de Servicedesk ook bezoeken op Kerkenbos 1103A in Nijmegen. Bellen kan via 088 382 24 10, e-mailen via servicedesk@ribw-nr.nl of je vraag digitaal versturen via het Serviceplatform (https://ribw-nr.topdesk.net/tas/public/ssp/).

Website RIBW Nijmegen & Rivierenland

Op de corporate website vind je veel informatie over de RIBW terug, waaronder een beschrijving van onze missie, visie, kernwaarden en ons dienstenaanbod, waaronder al onze dagbestedingsactiviteiten. Ook vind je hier veel ervaringsverhalen van onze cliënten waardoor je meteen veel meer gevoel krijgt bij het mooie werk dat wij doen.
Kijk op www.ribw-nr.nl

RIBW Cliëntenplein

Het Cliëntenplein is een website voor en door cliënten van de RIBW. 
Kijk op www.ribwclientenplein.nl

RIBW Omnia

RIBW Omnia is de digitale werkplek waar je toegang hebt tot jouw persoonlijke online werkomgeving. Thuis op kantoor of onderweg. Via het Omnia portaal maak je snel een keuze voor een applicatie of één van de Windows 386 toepassingen, waaronder Word en Teams. Dit doe je via zogenaamde ‘tegels’.
Heb je een vraag over Windows 386, stel deze aan de Servicedesk, telefoon 088 382 24 10 of via e-mail servicedesk@ribw-nr.nl. Je kunt ook via de e-coach van Ictivity (onze ICT partner) een vraag stellen. Je wordt dan z.s.m. geholpen.
Je vindt Omnia op https://ribwomnia.ribwonline.nl (je hebt toegang vanaf je eerste werkdag). Wil je nu alvast meer weten over Omnia? Bekijk dan de Omnia folder

RIBW Connect

RIBW Connect is een interactief intranet en hét intern communicatiemiddel van de RIBW. Wil je goed op de hoogte blijven, lees dan minimaal wekelijks het Need to know Nieuws. Ben je geïnteresseerd in wat er speelt op de werkvloer bekijk dan regelmatig de posts in het sociale deel van het intranet (de tijdlijn) of plaats zelf een bericht. Heb je een vraag over de RIBW in de meeste brede zin van het woord? RIBW Connect is aan de ‘achterkant’ gevuld met allerlei informatie over de RIBW. Via de zoekfunctie op Connect vind je waarschijnlijk snel een antwoord. Connect linkt ook door naar documenten in Starling (het documentmanagementsysteem van de RIBW waarin onder andere beleidstukken en protocollen staan) en kan bij een zoekopdracht ook zoeken in het Serviceplatform.
Jouw laptop start elke dag op met RIBW Connect en op je telefoon vind je de Connect app onder de naam Embrace. Heb je RIBW Connect per ongeluk weggeklikt? Via het Omnia portaal vind je RIBW Connect snel weer terug. Vergeet niet op Connect je persoonlijke profiel te vullen en een foto te uploaden. Dan ben je voor je collega’s terug te vinden op jouw expertise. 
Kijk op https://ribwomnia.ribwonline.nl (je hebt toegang vanaf je eerste werkdag). Wil je nu alvast meer weten over Connect? Bekijk dan de Connect folder

ONS

ONS is ons elektronisch cliëntendossier (ECD). Je kunt het vinden in je Omnia portaal. Naast het dossier kun je hier ook je rooster vinden en wekelijks je uren registreren. Zowel je werkuren (ook medewerkers in de ondersteunende diensten) als je cliëntcontacten registreer je in ONS. Er is een online training beschikbaar via het Leerplatform (zie hiervoor het Omnia portaal) en een uitgebreide handleiding via RIBW Connect (zoek op handleiding ONS). Wat je precies aan onderdelen in het cliëntendossier moet onderhouden kun je vinden in de ‘Handreiking dossier op orde’. Ook te vinden via RIBW Connect.
Heb je een vraag over ONS, stel deze aan de Servicedesk, telefoon 088 382 24 10 of stuur een e-mail servicedesk@ribw-nr.nl.

AFAS InSite

AFAS InSite is een HR-tool waarmee je veel van je HR-taken zelf kunt regelen. Je hebt toegang tot AFAS InSite via de Omnia omgeving en/of een handige app, de AFASpocket app. Met AFAS kun je declaraties indienen, je persoonlijke gegevens wijzigen, je loonstroken raadplegen, bijzonder verlof & ouderschapsverlof aanvragen, je ontwikkelgesprek voorbereiden én cursussen & e-learnings bekijken en inplannen. Ook kun je jouw meerkeuze arbeidsvoorwaarden regelen via AFAS en een werkgeversverklaring aanvragen. De AFAS handleiding vind je via RIBW Connect (zoek op AFAS). Heb je een vraag over AFAS InSite, stel deze aan de Servicedesk, telefoon 088 382 24 10 of stuur een e-mail servicedesk@ribw-nr.nl.

TeamRadaR

In RIBW RadaR worden gegevens uit de verschillende bronsystemen samengebracht om te kunnen meten waar we staan, beslissingen te kunnen nemen op basis van data en als basis om het goede gesprek met elkaar te kunnen voeren. Eén van de onderdelen is de TeamRadaR. Elk team krijgt via deze tool de voor hen belangrijke informatie gepresenteerd. Het aantal cliënten, de teamdoelen, het aantal medewerkers, de verzuimcijfers, de bezetting, de declarabiliteit, incidenten, maar ook financiële gegevens op teamniveau vind je in deze monitor terug. De gegevens in de TeamRadaR worden elke dag vanuit de bronnen ververst. Om ervoor te zorgen dat de getoonde gegevens betrouwbaar zijn, zijn de bronsystemen gecontroleerd. Je hebt via de tegel TeamRadaR op het Omnia platform toegang tot de gegevens.
Heb je een vraag over TeamRadaR, stel deze aan de Servicedesk, telefoon 088 382 24 10 of stuur een e-mail servicedesk@ribw-nr.nl.

Starling

Starling is het documentbeheersysteem van de RIBW. Hier vind je de protocollen, richtlijnen, handreikingen en beleidsstukken. Wordt er een positief besluit genomen door de bestuurder over een document dat betrekking heeft op het werk van de medewerkers, dan wordt het gepubliceerd op Starling. Besluiten worden altijd gecommuniceerd bij Need to know Nieuws op RIBW Connect. Je vindt Starling op het Omnia portaal.
Heb je een vraag over Starling, stel deze aan de Servicedesk, telefoon 088 382 24 10 of stuur een e-mail servicedesk@ribw-nr.nl.

Smile

Wil je een incident melden, dan gebruik je hiervoor de applicatie Smile. De BHV’ers binnen de RIBW vinden in Smile ook de BHV rondes. Smile is evenals alle andere applicaties te vinden op het Omnia portaal. De Smile handleiding vind je via RIBW Connect (zoek op Smile).
Heb je een vraag over Smile, stel deze aan de Servicedesk, telefoon 088 382 24 10 of stuur een e-mail servicedesk@ribw-nr.nl.

Serviceplatform

Hier kun je informatie vinden over producten en diensten binnen de RIBW en een dienst aanvragen zoals een reparatie. Heb je een dienst aangevraagd via het Serviceplatform, dan vind je hier je eigen meldingen terug en de status van de opdracht. Kijk op https://ribw-nr.topdesk.net/ta... (je hebt toegang vanaf je eerste werkdag)

Angela
Story title

Ervaringsverhalen

Angela heeft paniekaanvallen en angsten

Nieuws